Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Raczki
Menu góra
Strona startowa Załatwianie spraw Wykaz spraw Rozpatrywanie skarg i wniosków
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Rozpatrywanie skarg i wniosków, bieżące, menu 298 - BIP - Urząd Gminy Raczki”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Rozpatrywanie skarg i wniosków

Rozpatrywanie skarg i wniosków

Sprawa:

Rozpatrywanie skarg i wniosków

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Raczki, Plac Kościuszki 14,

PUNKT OBSŁUGI INTERESANTA (parter) tel. 87 568 64 11

Komórka odpowiedzialna:

 

Stanowisko ds. obsługi kancelaryjnej

Wymagane dokumenty:

Skargę lub wniosek można złożyć:
- pisemnie,
- za pomocą poczty elektronicznej,
- ustnie do protokołu,
- za pomocą ePUAP.

Opłaty:

Nie pobiera się

Termin załatwienia sprawy:

  1. Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca.
  2. W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej, stosownie do przepisów art. 36-38 Kpa wskazany zostaje nowy termin załatwienia sprawy.

Podstawowe informacje:

  1. Skarga może dotyczyć spraw wchodzących w zakres zadań urzędu i jednostek organizacyjnych mu podlegających, a w szczególności:
    • zaniedbania lub nienależytego wykonania zadań przez właściwe jednostki organizacyjne urzędu albo przez ich pracowników,
    • naruszenia praworządności lub interesów skarżących,
    • przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
  2. O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się pisemnie skarżącego.
  3. W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.
  4. Na niezałatwienie skargi w terminie, skarżącemu służy prawo wniesienia ponaglenia do organu wyższego stopnia za pośrednictwem organu rozpatrującego skargę.
  5. Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności:
    • sprawy ulepszenia organizacji,
    • wzmocnienia praworządności,
    • usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
    • ochrony własności,
    • lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
  6. O sposobie załatwienia wniosku zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę.
  7. Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
  8. Wnioskodawcy służy prawo wniesienia skargi w przypadku niezałatwienia wniosku w terminie.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735)
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46)

Metryka

sporządzono
2023-05-31 przez Anna Gwiazdowska
udostępniono
2023-05-31 12:26 przez Zalewski Mariusz
zmodyfikowano
2023-05-31 12:26 przez Zalewski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
491
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.