Sprawa: | Rozpatrywanie skarg i wniosków |
Miejsce załatwienia sprawy: | Urząd Gminy Raczki, Plac Kościuszki 14, PUNKT OBSŁUGI INTERESANTA (parter) tel. 87 568 64 11 |
Komórka odpowiedzialna: | Stanowisko ds. obsługi kancelaryjnej |
Wymagane dokumenty: | Skargę lub wniosek można złożyć: - pisemnie, - za pomocą poczty elektronicznej, - ustnie do protokołu, - za pomocą ePUAP. |
Opłaty: | Nie pobiera się |
Termin załatwienia sprawy: | - Skargi i wnioski rozpatrywane są bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca.
- W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej, stosownie do przepisów art. 36-38 Kpa wskazany zostaje nowy termin załatwienia sprawy.
|
Podstawowe informacje: | - Skarga może dotyczyć spraw wchodzących w zakres zadań urzędu i jednostek organizacyjnych mu podlegających, a w szczególności:
- zaniedbania lub nienależytego wykonania zadań przez właściwe jednostki organizacyjne urzędu albo przez ich pracowników,
- naruszenia praworządności lub interesów skarżących,
- przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw.
- O sposobie załatwienia skargi zawiadamia się pisemnie skarżącego.
- W przypadku gdy skarga, w wyniku jej rozpatrzenia, została uznana za bezzasadną i jej bezzasadność wykazano w odpowiedzi na skargę, a skarżący ponowił skargę bez wskazania nowych okoliczności – organ może podtrzymać swoje poprzednie stanowisko z odpowiednią adnotacją w aktach sprawy – bez zawiadamiania skarżącego.
- Na niezałatwienie skargi w terminie, skarżącemu służy prawo wniesienia ponaglenia do organu wyższego stopnia za pośrednictwem organu rozpatrującego skargę.
- Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności:
- sprawy ulepszenia organizacji,
- wzmocnienia praworządności,
- usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom,
- ochrony własności,
- lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- O sposobie załatwienia wniosku zawiadamia się pisemnie wnioskodawcę.
- Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
- Wnioskodawcy służy prawo wniesienia skargi w przypadku niezałatwienia wniosku w terminie.
|
Podstawa prawna: | - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2021 r. poz. 735)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46)
|