Początek strony
Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu lewego Alt+5
Przejdź do menu dolnego Alt+6
Przejdź do mapy serwisu Alt+8
Menu wysuwane
Herb podmiotu Biuletyn Informacji Publicznej Urząd Gminy Raczki
Menu góra
Strona startowa Załatwianie spraw Wykaz spraw Wydanie/wymiana dowodu osobistego
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Wydanie/wymiana dowodu osobistego, bieżące, menu 250 - BIP - Urząd Gminy Raczki”

Zabezpieczenie przed robotami.
Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

P ) # @ % R F 3 - 0 A w s f d A P # @ :

Pola oznaczone są wymagane.

Treść główna

Wydanie/wymiana dowodu osobistego

Wydanie/wymiana dowodu osobistego

Sprawa:

Wydanie/wymiana dowodu osobistego

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Raczki, Plac Kościuszki 14, pok. Nr 4, tel. (87) 56 86 428

 

Komórka odpowiedzialna:

Stanowisko ds. meldunkowych i ewidencji ludności

Wymagane dokumenty:

  • osoba obowiązana do posiadania dowodu osobistego może złożyć wniosek o jego wydanie nie wcześniej niż 30 dni przed datą 18 urodzin;
  • nie należy przygotowywać żadnego wniosku papierowego, urzędnik przygotuje wniosek w systemie w postaci elektronicznej na podstawie podanych danych i danych pobranych z rejestru PESEL;
  • wniosek podpisany jest przez wnioskodawcę za pomocą urządzenia umożliwiającego złożenie i odwzorowanie podpisu własnoręcznego;
  • fotografię osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego o wymiarach 35 x 45 mm, która powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej;
  • do wniosku składanego za pomocą usługi elektronicznej, załącza się plik zawierający fotografie o rozdzielczości co najmniej 492x633 piksele i wielkości nie przekraczającej 2,5 MB;
  • dotychczasowy dowód osobisty lub ważny paszport;
  • osoba, która otrzymała obywatelstwo polskie – dokument podróży lub inny dokument stwierdzający tożsamość;
  • jeśli osoba ubiega się o wydanie dowodu osobistego z powodu nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych /kradzież tożsamości/ - dokument uprawdopodabniający o takim zdarzeniu;
  • w imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych  lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych wniosek składa  rodzic, opiekun, kurator;

Opłaty:

 Nie pobiera się

Termin załatwienia sprawy:

30 dni od dnia złożenia wniosku

Tryb odwoławczy:

1. Od decyzji o odmowie wydania dowodu osobistego przysługuje odwołanie do Wojewody Podlaskiego w Białymstoku za pośrednictwem Wójta Gminy Raczki w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.

2. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna, co oznacza, iż decyzja podlega natychmiastowemu wykonaniu i brak jest możliwości zaskarżenia decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Nie jest możliwe skuteczne cofnięcie oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania.

3. Jeżeli decyzja została wydana z naruszeniem przepisów postępowania, a konieczny do wyjaśnienia zakres sprawy ma istotny wpływ na jej rozstrzygnięcie, na zgodny wniosek wszystkich stron zawarty w odwołaniu, organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy. Organ odwoławczy przeprowadza postępowanie wyjaśniające także wówczas, gdy jedna ze stron zawarła w odwołaniu wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy, a pozostałe strony wyraziły na to zgodę w terminie czternastu dni od dnia doręczenia im zawiadomienia o wniesieniu odwołania, zawierającego wniosek o przeprowadzenie przez organ odwoławczy postępowania wyjaśniającego w zakresie niezbędnym do rozstrzygnięcia sprawy.

Uwagi:

Osoba powyżej 12 roku życia, która złożyła wniosek za pomocą usługi elektronicznej zobowiązana jest w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku zgłosić się do organu gminy, w której złożyła wniosek, w celu złożenia i odwzorowania podpisu oraz odcisków palców.

Metryka

sporządzono
2023-04-20 przez Jadwiga Szymulewska
udostępniono
2023-04-20 09:42 przez Zalewski Mariusz
zmodyfikowano
2024-01-12 13:45 przez Zalewski Mariusz
zmiany w dokumencie
ilość odwiedzin
396
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.